80 fod Ketch sælges til meget attraktive pris. Victoria er bygget i Karlstad i Sverige i 1981, hun er en kopi af en tidligere skonnert fra 1800 tallet og bygget efter disse tegninger – hun er bygget i aluminium, med en skrogtykkelse ved kølen på hele 12 mm og en top og dækstykkelse på 5 mm. VICTORIA er 80 fod over dæk og 104 fod i alt – bredde er 5,20 meter og dybgang 2,20 meter, hvilket gør at hun kan komme ind på de fineste ankerpladser bag revet. Skibet er udrustet med alt i udstyr man kan forvente til langfart. hun er sejlet som erhvervsskab og har derfor været underlagt Søfartsstyrelsen reglset som omfatter årligt syn og står derfor i særdeles god stand på alle niveauer.

Pris

1.300.000 DKK

Ca. pris i Euro

174.800 EUR

Specifikationer

  • Årgang 1981
  • Længde 24,00 m
  • Bredde 5,20 m
  • Dybde 2,20 m
  • Deplacement 700.000 kg
  • Skrog Aluminimum
  • Motor Volvo Turbo Diesel
  • Brændstof Diesel
  • Ligger i Caribien , Caribien

For mere information

YachtBroker Midtjylland
+45 25565681
nikolaj@yachtbroker.dk
Motor
HK

210

Motor årgang

1981

Speed

11

Sejl og rig
Storsejl

ja

Storsejl

Ja

Forsejl

ja

Forsejl

Ja

Gennakker

Ja

Rulleforstag

Ja

Navigation
Kortplotter

ja

Kortplotter

Ja

Ekkolod

Ja

Fishfinder

Ja

VHF

ja

VHF

Ja

Radar

Ja

Kompas

Ja

Autopilot/selvstyre

ja

Autopilot / Selvstyrer

Ja

Lanterner

Ja

GPS

Ja

Vindinstrument

Ja

Indenbords
Pantry

ja

Komfur

Ja

Toilet

Ja

Brusebad

Ja

TV

Ja

Musikanlæg

Ja

Cockpit
Cockpitbord

Ja

Dæk
Teakdæk

Nej

Teakdørk

Nej

Tilbehør
Fendere

Ja

Fortøjninger

Ja

Jolle/gummibåd

Ja

Brandslukker

Ja

Anker

100kg

Diverse
Landstrøm (230V)

Ja

Lader

Ja

Trykvand

Ja

Varmtvandsbeholder

Ja

Generator

ja

80 fod Ketch sælges til meget attraktive pris. Victoria er bygget i Karlstad i Sverige i 1981, hun er en kopi af en tidligere skonnert fra 1800 tallet og bygget efter disse tegninger – hun er bygget i aluminium, med en skrogtykkelse ved kølen på hele 12 mm og en top og dækstykkelse på 5 mm. VICTORIA er 80 fod over dæk og 104 fod i alt – bredde er 5,20 meter og dybgang 2,20 meter, hvilket gør at hun kan komme ind på de fineste ankerpladser bag revet. Skibet er udrustet med alt i udstyr man kan forvente til langfart. hun er sejlet som erhvervsskab og har derfor været underlagt Søfartsstyrelsen reglset som omfatter årligt syn og står derfor i særdeles god stand på alle niveauer.

Båden er har mange anvendelses muligheder så uanset om drømmen er at sejle jorden rundt eller bo ombord er her muligheden.

Skibet har netop været på land 2017 og fået bundmaling
Hun er fuld isoleret
Hovedmotor komplet renoveret i 2006 ved Volvo marine i køge
Hele navigationspakken er fra 2006 og alt er opdateret løbende
Kort plotter fra 2015
Rig er komplet renoveret og ombygget i 2006 og ændret til ketch hvor sejl arial er reduceret fra 560 m2 til ca. 430 m2 så alt løbende rig er overdimensioneret
Ny genakker på 280 m2 har været brugt 2 gnge
Ny gummibåd fra 2017 med 40 hk yammha fra 2016 + 2 stk 30 hk påhængsmotor ekstra
Der er dykker komproser fra dancompressor (skal ha nye dysser)

skipper kahyt i front med dobbelt seng
styremands kahyt sb front med dobbelt seng
enkel kahyt midt skibs
Mandskabs kahyt i akter med 3 senge
Seperat bad i SB
Seperat toilet BB
Der er holdingtak fra opvask, vaskemaskine og toilet samt gråvand med tømning med sug fra dæk eller direkte ud
alle spil fra lowmar monteret akter
komplet ny ny abtering i 2003 udført at Ebeltoft værft
Ny watermaker fra 2017 kræftig
Ny ganerator 2017 masterwolt + back op ganerator

Prisen er særdeles attraktiv og stor slet ikke på mål for hvad båden er bygget for, så her er muligheden for at komme på markedet for store både til en helt skærp pris.

Skibet er 2 mastet med bovspryd og har tidligere været gaffelrigget – ejer anså det for mere sikkert at ændre riggen til ketch så man undgår utilsigtede bomninger – nu kan hun sejles af en 2 mands besætning.
Hun er udstyret med fore pig, og separat maskinrum, med vand og brandtætte skotter imellem disse og hovedskibet.
Skibet har 2 store for kahytter med indbyggede skabe samt dobbeltseng – stor salon/pantry med 2,60 meter ståhøjde – lidt som et åbent samtalekøkken. Der er 450 frost og 200 liter køl – opvaskemaskine, elkomfur og alt hvad man kan ønske sig af et køkken. Overfor pantry er der en enkeltkahyt og agten for denne er toilet med elektris skyllende toilet, samt separat badeværelse. Agten for dette i bagbord side er det store navigationsområde med kortbord, radiosttion med GMDSS, langbælge, VHf, Inmarsat og vejrfax, der er computer som er koblet til skibets Kortplotter og Radar, så man kan planlægge ruter og sejlads nede i navigationen – kortplotter sidder, sammen med autopilot, ved styrepulten oppe på agterdækket. Over for navigationen er der en meget stor kahyt, som på nuværende tidspunkt er med 3 køjer men som kan laves om til en luxuskahyt med dobbeltseng.
Bag styrepladsen er nedgang til maskinrum som har en 210 HK VOLVO turbodieselmotor – Mastervolt 12KW generator og en 21KW LISTER PETTER generator som dog skal have hovedservice – skibet har VICTRON ladere og inverter og hoved batteribanken er på 800 AMP i 24 volt – 400AMP separat inverterbank til TV, laptop, telefoner m.m.. Skibet har været underlagt DMA og derfor synet på brand, Radio og redningsudstyr hvert år – har helt nyt flådesyn ( 2 flåder til 24 personer) alt nyt i brand og slukkere, samt helt ny VHF m.m. Aksel og ror er netop synet og har intet slør eller tæring – styring er hydraulisk - der er ikke strøm til stel i et aluminiums skib og al afledning er elektronisk kontrolleret. Stort elektrisk ankerspil med rustfri syrefast kæde ( Hun behøver et nyt plovanker på ca 100 KG – det vi har nu er lige i underkanten)
Sejl: jæger – yderklyver – inderklyver – fok – mellemstags sejl – storsejl, samt assymetrisk spiler på 200 kvadratmeter – Victoria vejer 70 tons og har 42 tons kølvægt og kan dermed let bære de mange kvadratmeter sejl uden at krænge mere end 20 grader – topfart for sejl alene er 11 knob og for motor 9 knob
VICTORIA har sejlet med nuværende ejer de sidste 10 år i Caribien, hun har været 2 gange rundt om jorden og vi har krydset Atlanten 4 gange inden for de sidste år med hende- hun er isforstærket og kan sejle hvor som helst – sidst hun var i Papua ny Guinea fik hun ny Galionsfigur skåret af en lokal i Mahogni - skibet har søgelænder i Aluminium og har alle steder en sikkerhedshøjde på 1 meter – et meget sikkert skib at sejle med.

Skibet kan ses efter aftale i Caribien
Kontakt Thomas van Nord for yderligere information.
Mail. midtjylland@yachtbroker.dk
Phone +45 93858838

For mere information

YachtBroker Midtjylland
+45 25565681
nikolaj@yachtbroker.dk
Beskrivelse og udstyrsliste er opgivet efter oplysninger fra ejer og YachtBroker indestår ikke for eventuelle fejl og unøjagtigheder